Sihir Bozdurmak Günah Mıdır?
Sihir Bozdurmak Günah Mıdır?

Sihir Bozdurmak Günah Mıdır?

İslam dini büyü, sihir, fal, kahinlik gibi birtakım hususlar mevzusunda oldukça katıdır. Bu da usumuza sihir bozdurmak günah mıdır? Sualini getirmektedir. Bu eylemler ve uğraşlar yasaklanmıştır. Bir Hayli İslam bilginine göre sihir ile uğraşan kişinin tövbesi bile kabul edilmeyecektir fakat bunun aksi düşünceler oldukça fazla olup içten gelen bir tövbenin kabul edilip edilmeyeceğini sadece ama sadece Allah’ın öğreneceği en yaygın düşüncedir. Ne olursa olsun sihir yapmak çok ciddi bir günah olup pek çok ayette sihircileri bekleyen mukadderata değinildiği gözükmektedir.

‘‘Oysa onlar, Allah’ın izni olmadıkça o büyüyle hiç kimseye hasar veremezlerdi. Onlar böyle yaparak kendilerine hasar veren, fayda getirmeyen şeyleri biliyorlardı. Yemin olsun, onu satın alanın ahirette bir kısmeti olmadığını öğreniyorlardı. Kendilerini karşılığında sattıkları şey ne makûstur! Keşke öğrenselerdi.’’ Bakara, 2/102

Buradan yapılabilecek çıkarım sihir yapmanın sihircinin sihir yaparak kendi ahiretini yaktığı olabileceği gibi bu mevzuda yeniden takdir Allah’a ait demekte fayda var. Sihri yapanın ve yaptıranın mukadderatı Allah’ın adaleti karşısında en adaletli biçimde çizilmiştir zati.

Sihri yapandan ziyade mevzumuz kendisine sihir yapılan birey. Bir insan kendine sihir yapıldığı takdirde bu sihir bozdurmak günah mıdır?

Sihir Bozmak İçin Dini Öğretmene Gitmek

Sihir yapılan kişinin ekonomik gidişatı, sıhhati veya ilişki gidişatı etkilenebilir. Sihirler çok değişik biçimde sınıflandırılmış olup sihre maruz kalan kişinin çözümü din bilgisi güçlü bir öğretmende araması muhtemeldir. Bu yola müracaat etilmesi gidişatında öğretmenin ilminin güçlü olması gerekmektedir. Aynı zamanda günümüzde pek çok dolandırıcı öğretmenin bulunduğu piyasada sihre uğrayan veya uğradığını düşünen kişinin öğretmenin eminliği mevzusunda evvel araştırma yapması gerekmektedir.

Sihri bozacak öğretmenin hakkında öğrenilmesi gerekilen bir öteki mevzu da öğretmenin usulüdür, birtakım öğretmenler cinlerle iş tutarak sihri bozmaktadır fakat bunu yaparken hem kendileri büyük günaha girmekte hem de büyülenmiş kişinin tamamen arınılmasına mani oluşturabilmektedir. Pek çok alime göre sihir yapmak kişinin içindeki cinlerin yakılması, def edilmesidir. Gidilecek olan öğretmenin Kuran-i Kerim okuyarak sihri bozması gerekmektedir, değişik yöntemler hem İslami açıdan mesele teşkil etmektedir hem de kişinin sihirden tamamen kurtulabileceğinin garantisini vermemektedir. İslam dinini ilk senelerinde büyülenmiş sahabelerden kendi sihrini bozamayanlar peygamber Hz Muhammed sava veya ilmi daha güçlü olan sahabelere müracaat etmiştir ve bu vaziyet sihir bozdurmak için öğretmene gitmenin caiz olduğunu göstermektedir.

Bu hususla alakalı daha rahat anlaşılması için bir misal verecek olursak: Seneler evvel bir evliyaya büyülenmiş veya cinlenmiş bir mümin gelmiş, kurtulmak için evliyadan destek istemiş. Evliya Yunus suresinden bir ayet okumuş ve adamın içindeki cin hemen bedenden kaçmıştır. Seneler geçmiş ve aynı adam aynı tasayla evliyanın dergahına gelmiş fakat evliya çoktan ölüm etmiş, öğretmenin okuduğu duayı anımsayan bir mürit aynı ayeti okumuş fakat içindeki cin dile gelerek “Okuduklarınız aynı ayetler ama okuyanlar değişiktir, beni çıkaramazsınız ve yakamazsınız!” demiş ve gülmüştür. Bu mevzudan çıkarılması gerekilen şey sihir bozmanın hakikatinde püf noktaları olduğu ve tıpkı bir iş dalı gibi hüner ve deneyimin sentezi neticeyi elde edilen bir marifet olduğudur.

Sihri Bozacak Olan Öğretmenin Tespiti

Bahsettiğimiz biçimde sihri bozması gereken öğretmenin ilminin güçlü olması, sihri sadece kuran ile bozacak olması ve dolandırıcı olmaması başka bir deyişle iyi bir şana sahip olması gerekmektedir. Bunlar dışında bazı yöntemler vardır ki sözde öğretmenler insanları aldatarak onların güç vaziyetinden yararlanmak için kullanılır. Bu yöntem öğretmenlerin cinlerle ilişkili olduğunu, rüyalardan yol izlediğini, 6. Hissinin güçlü olduğunu ve en ehemmiyetlisi kalp gözünün sarih olduğunu söyleyerek karşı tarafı ikna etmesi yöntemidir.

Öncelikle tüm bunlar tamamen safsatadan ibarettir, kalp gözü sarih olmak pozitif bir şey değildir, kişinin cinlerle ve ifritlerle bağlantı kurabildiğini gösterir. İki olasılık vardır; karşıdaki birey bir dolandırıcıdır ve büyülenen şahsı etkileyebilmek ve para koparabilmek için palavra söylüyordur veya bu öğretmen risklidir ve cinlidir. Sihri bozabilir belki ama hayır getirmeyeceği kesindir ve iki ihtimalde de uzak durulması gerekmektedir. Rüya ile ilgilendiğini söyleyen öğretmenler de cinlerin tesiri altındadır ve uzak durulması gerekmektedir. Kimi öğretmenler özellikle filmlerde çok görülen çember ritüelini yapacağını söyler ve birtakım yazılar çizerek tebeşirle çember çizer ve büyüleneni çemberin ortasına oturtur.

Cinin bu çemberi geçemeyeceğini söyler, sanırım içlerinden en keskin safsata olanı budur zira bu tamamen bir hurafe olup yalnızca kuran-i kerim okunarak cinler kovulabilir. Çember ritüeli tamamen pagan inançlarından günümüze gelmiştir. Sihirden kurtulmak için şeytanca işlerle meşgul olan başka öğretmenlere giderek farkında olmadan daha büyük belalara bulaşılmaması gerekmekte olduğu için öğretmeni seçerken kriterlere sahip olmak gerekiyor. Öğretmenin müracaat ettiği tek taşıtın Kuran-i Kerim olması ve öğretmenin cinlerle bağlantıyı olmaması en ehemmiyetli koşullardır.

Öğretmene Gitmeden Sihri Bozmak

Öğretmene gitmeden sihir bozulması olası değildir İslam dinini ilk senelerinde bile büyülenmiş insanlar ilmi yüksek öteki insanlardan destek istemişlerdir. Kendi sihrini bozmak olası değildir dolayısıyla destek almak seçim değil gerekliliktir. İnsanlar kendi başına en Kuran-i Kerim okuyarak ruhu gevşetebilir. Cinden tamamen kurtulamasa bile tesirinin eksiltilmesini sağlayabilir ve cinin tesirini eksiltebilir. Aynı zamanda kimi alime göre 5 süre namaz kılan, kumpaslı kuran okuyan ve imanı güçlü bireye yapılan sihir yakalamayacaktır fakat sihir yapıldıktan sonra böyle bir hayatı özümsemek sihrin bozulmasına neden olamayacağı için bir öğretmenden destek alınması gerekmektedir.

Sihri Bozdururken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Öncelikle sihri bozacak öğretmene yöntemi sorulmalıdır. Öğretmenin cevabına göre karar verilecektir. Öğretmen yöntem olarak cinlere veya hurafe kapsayan yöntemlere müracaat etecekse o öğretmenden sakınılmalıdır. Öğretmen Kuran okuyacağım derse o öğretmenin yöntemi doğrudur. Kurban kesmek, kabirliğe muska gömmek gibi yöntemler yalnızca ama yalnızca filmlerde işe bereketler, reel gidişatta bu yöntemi uygulayan öğretmen ya palavracıdır ya da olasılıkta da uzak durulması koşuldur.

Sihri bozduracak birey size belli bir tarihte sihrin bozulacağı garantisin veriyorsa orada bir mesele vardır çünkü geleceği sadece Allah öğrenebilir, o öğretmenden uzak durulmalıdır. Annenizin veya babanızın ismini soran bir öğretmen varsa o öğretmen muhtemelen cinlidir ve bahsettiğimiz meselelere yol açmaması için uzak durulması gerekmektedir. Sihir sadece aynı civardayken bozulabilecektir, uzaktan okuyup sihri bozacağını söyleyenlere inanmayınız. Öğretmen sizden resim, çamaşır ipi istiyorsa veya bir meşrubat/besin harcamanızı istiyorsa burada bir mesele vardır zira bunlar sihirde kullanılan yöntemlerdir.

Sizi sihirden temizleteceğini söyleyerek başka cinleri yollayabilir, uzak durulması gerekiliyor. Ek olarak belirtmekte fayda var, bazı öğretmenler benim cinlerim Müslüman cindir iyi mizaçlıdır derler, rahmani cinleri ile sihri bozacağını iddia ederler fakat bu olanaksızdır. Sihir yapılanın içine cin çoktan girmişken Müslüman olan cin o sihri nasıl bozacak? Cini çıkarmanın ve sihri bozmanın tek yolu kuran okumaktır. Öğretmen kuranın sihri bozmaya yeterli olmayacağını söylüyorsa o öğretmen iblislidir ve o öğretmenden hayır gelmez, sarih bir biçimde Allah’ın eforuna alan okuyarak amacını muhakkak etmiştir. Sihir ile uğraşan bir öğretmen, yaşamının hangi aşamasında olursa olsun başkasının sihrini bozamaz zira sihir bozmak pak bir iman gerektirmektedir.

Hz. Muhammed sav bir hadisinde “Kim bir sihirciye veya kahine gider ve onun söylediklerine inanırsa, Muhammed’e nazil olan kitaba Kur’an’a inanmamış sayılır.” Demiştir. Bu hadisten anlaşılacağı gibi asla ama asla cinci öğretmenlere giderek sihir bozma yöntemine müracaat etilmemelidir zira şifadan çok bela getireceği rakamsız kez vurgulanmıştır.

Büyülendiğimizi Nasıl Anlarız

Sihri bozmak için öğretmene gitmeden evvel büyülendiğimizden emin olmamız gerekmektedir. Bunun araştırması esnasında pek çok safsataya tesadüfmek muhtemeldir. En manalı açıklamasını yapmaya çalışacağım. Bir insanın büyülendiğinden kuşku etmesi için öncelikle hareketlerinde ciddi farklılıklar reelleşmesi gerekir. Yatamama veya fazla geçime veya fazla yatarak uyku isteğini giderememek, fazla iştahsızlık veya fazla iştahlı olmak, aniden saplantılı derecede paklik huyu edinmek veya bütün tersi pasaklı olmak. Her şeyden aşırısıyla kuşku etmek veya hiçbir şeyi önem vermeden gamsız bir kafa yapısına sahip olmak veya asapsız fazla sakin olmak ila fazla asaplı olup hiddet nöbetleri geçirmek gibi.

Aynı zamanda sihrin varlığını tespit için bir öteki yöntem ise vesvesedir. Vesvesenin varlığı sihirli olduğunun tespiti için gereklidir. Vesvese genel anlamıyla günün rastgele bir zamanında kendi içinden değişik bir ses ile veya kendi sesiyle sesli veya suskun bir biçimde konuşmalar yaşamaktır. Büyülenen insan bir nevi çift karakterli hale bürünür fakat burada ehemmiyetli olan husus sihir ile psikolojik problemler karıştırılmamalı, evvel sihir olduğuna emin olmak için öğretmene ve psikiyatriste gidilmelidir. Bir sözcüğü anlamsız bir biçimde yinelemeye başlaması ve kendi söylediği sözleri inkar etmeye başlaması büyülendiğine müteveccih bir işaret olabilir.

Sihir Bozdurmak Günah Mıdır Suali Hakkında Yorum

Ceza Hukukunda kabul edilmiş bir ilke olan orantılılık prensibi uyarınca yasal müdafaa gidişatı söz mevzusu olduğu zaman korunmak istenen değer ile ihlal edilen hak arasında bir denge olması gerekmektedir. Kendisine sihir yapılan bireyin yaşamına ciddi hasarlar gelebilme olasılığı söz mevzusu olduğu için bu vaziyetten kurtulmak için bir eylemde bulunması kabul edilebilir diyebilirdim fakat dini mevzularda hele ki günah ve sevaplar hatta ahiret mevzusunda çağdaş hukuk yorumu kullanmak tehlikeli olabilir.

İslam dini basitlikler dinidir, sihir yapmak yasak olmasına karşın bu günahı işlemeye devam edecek insanların olacağı öğreniliyordu, bunun için bu insanlarla gayret etmeye yaşamını adamış öğretmenlere gereksinim oldu. Büyülendiğini düşünen kişinin yapması gereken şey emin ve ilmi güçlü bir öğretmen bulmak, önlemini almak ve cinden kurtulana kadar kendisi tek başına kuran okuyarak bedenini bir nebze de olsa gevşetmektir. Allah ona inanan kullarını zati dinleyecek ve duasını kabul ederek cinleri bedeninden atacaktır. Allah’ın izni olmadan değil sihrin yakalaması, yaprak dahi kıpırdayamaz. Bir Müslüman olarak inandığım yaratıcının salt adaletine de inanıyorum, biz Müslümanlar için ilahi adalet denilen bir kavram vardır, Allah’ın kulları iççin en adaletli olana hükmedeceğine inanıyorum.

Kulların mukadderatı Allah’ın takdirine kalmıştır fakat bir Müslüman olarak Allah’ın adaleti söz mevzusu olduğu için bunun salt doğruyu vereceğine inanıyorum. Dolayısıyla bu yorumların katılması ve rakamsız alimin kılavuzluğu neticeyi sihri bozdurmak günah mıdır sualinin cevabının hayır olduğuna kanı getiriyorum. Hem adalet açısından hem de sahabenin yaptıkları göz önünde bulunduğu zaman sihri bozdurmak için Kuran okuyan bir öğretmene gidilebileceği gözükmektedir. Öğretmenin Kuran okuma yönteminden şaşmaması gidişatında sihirden kurtulmak için öğretmene gidilebilir. Sihirden kurtulduğunda ise bir gevşeme ve huzur da birliktesi gelecektir.