Sihir
Sihir

Sihir

Sihir, genellikle insanlığın varoluşundan bu yana, geçmişten günümüze genel ve bir hayli tesirleri barındırıyor olan muhtelif biçimlerde uygulanan ve bir hayli usulle bir öğretidir. Büyü yapan şahıslar ve medyumlar da sihirleri yapan bireylerdir. Sihirciler genellikle kendilerine parasal ve manevi çıkar sağlamayı kasteden kimseler olarak son yarıyıllarda gündeme gelmektedirler. Doğru bireylere erişebilmek oldukça güçtür. Tüm dinlerin menettiği makûs amaçlı usullerdir. Zati büyünün yapılma emeli çoğu zaman makûs emellidir.

Çoğu zaman medyum olarak öğrenilen bu şahıslar bazı büyülerin iyi hedef taşıyarak yapılmasının hasarsız olduğundan bahsetseler de başka bir bireyin istemini etkileyecek şeklide harekâtlar yapılmasının doğruluğu da müzakereye sarih bir mevzudur. Büyü gibi sihir gibi şahısların emelleri ve istekleri yönünde idareyebildikleri için karanlık eforlardan aldıkları takviyeyle hakikatleşen doğaüstü hadiselerdir. Bazen de din ile sihir arasında eşlik kuran görüşler olmuştur. Bunun ikin de 2 değişik yaklaşım vardır. Bunlardan ilki dinin her şeye eforu bir varlığa yöneltilmesidir sihrin ise tabiattaki bir efora doğaüstü hadiselere yönelmesidir.

Sihir Çeşitleri ve Tesirleri 

Din büyük bir cemaate sahiptir sihrin ise tek tek alıcısı vardır. Dindeki temel dua iman sihir de yoktur. Bu surattan din ile sihrin çok değişik olduğu sarihçe ortadadır. Pek çok sihir çeşidi olsa da çeşitleri açısından da pek çok değişiklikler gösterse de altı başlık altında toplamak muhtemeldir. Hakikatinde sihrin çeşitlendirmesinde daha çok yapılış emellerine bir sınıflandırmadan bahsetmek muhtemeldir. Bunlardan ilki ak sihirdir. Ak sihrin daha çok gözetici sihir olduğuna inanılır.

Genel olarak bir bireyin ya da cemiyetin iyiliği için yapılan sihirler olduğu düşünülmektedir. Başka Bir Deyişle iyi gayeyle yapılan sihirlere ak sihir denmektedir. Ancak teknik olarak sihir tekniklerinden faydalanılmaktadır. Bunun dışında kuraklık, yaralanma, mülk ve malın hasara uğraması, hastalık, çocuklara ve lohusa bayanlara hasar veren şeylerden korunma emeliyle ya da bu gibi trajediler yaşanmadan evvel korunma emeliyle yapılan sihirlerdir. Bu sihir çeşidinde din adamları dini metinlerden faydalanmaktadırlar. Başka Bir Deyişle gözetici sihirlere ak sihir denmektedir. İkincisi ise kara sihirdir.

Kara Sihirler 

Kara sihir ak sihrin aksine birine hasar vermek emeliyle makûs gayeyle yapılan sihirlerdir. Sevgilileri birbirinden ayırmak, evli insanların ilişkilerini bozarak boşanmalarını sağlamak, hasta etmek, sakat vazgeçmek hatta bireyin vefatına neden olmak için kara sihirlere müracaat etilirler. Tam bu istekler de yapılan kara sihirler de dini prensiplere ters olmakla birlikte kara sihri yapanlar dini metinleri ve hatta bazı kutsal kıymetleri kara sihre alet etmekten çekinmezler. Uygulama olarak temas yolu denilen karanlık eforlardan cinlerden dayanak alındığı onlarla uyuşma yapıldığı düşünülmektedir. Üçüncüsü etkin sihirdir.

Etkin sihir yapan şahıslar tabiat vakalarını idare ve teftiş altına aldıklarını düşünürler, kendi istemlerinin çok güçlü olduğunu korunarak doğa vakalarını idarediklerine inanırlar. Para psikolojik bir yaşamları olduklarını zannederek uygulama usullerinde ise bazı sözleri tekerleme, dua, beddua ile sihri hazırlamak için ergonomik gidişatlar alana getirdiklerini düşünürler.

Büyü ve Sihir İlişkisi Nedir?

Büyü tabiattaki efora yönelen doğaüstü hadiselerdir. Bu tip hadiselerin oldukça değişik biçimlerde asıllaşması ya da asıllaşıyor gibi görülmesi gibi bir vaziyet de ortaya çıkması muhtemeldir. Para klasik hadiseler de diyebiliriz. Zira sihir yapıldıktan sonra ortaya çıkma biçimi para klasik doğaüstü hadiseler biçiminde görülmektedir. Bu aşk sihri de olsa başka birinin yerinde olma isteğiyle yapılmış misalin bir çiftin dağılması da olması da olsa ya da çok daha makûs hedeflerle sevilmeyen, istenmeyen birinin hasta olması ile alakalı başına oldukça makûs hadiselerin gelmesiyle de olasılıkta da para klasik olarak ortaya çıkmaktadır. İkisi de aynı anlamı barındırması sebebiyle ulus arasında kültür ve söylem değişiklikleri neticesiyle aynı anlam ama değişik ad ile bölmüşlerdir.

Büyü yapılması neticeyi ortaya çıkan neticeler aniden büyür. Ani olarak yaşanılan bu gidişat, hadise ya da hadiseler bütün tersi doğrultusunda dönmeye başlayarak reelleşir. Anadolu bölgesinde bugün bile gizemi çözülmemiş ya da çözülemeyen bir hayli doğaüstü hadise yaşanmıştır. Cemiyet bunlara bağlı olarak tesiriyle hakikatleştiğini düşünür. Hatta hemen hemen şahıslar cemiyetteki bazı sihirci ve medyumlar ile etkileşim halinde olarak sarihçe dayanak istemesiyle devam eden hadiseler yaşayarak vaziyeti banalleştirme meyline odaklanmaktadırlar. Yaşanan hadiseler çoğu zaman minik bir topluluk arasında yaşandığından o cemiyette yaşayan herkes kulaktan dolma bilgilerle de olsa bu tip belki de kulak dolguluğu ile var olan duaların tesirinde yaşanan vakaları ve bunların sağlamış olduğu etkileşim ile hareket eden şahısların varlığına inanmaktadırlar.

Sihir Doğaüstü Bir Hadise Mıdır?

Sihirler genel olarak soyut kavramların somutlaştırılması ile nitelendirilerek büyü ya da sihir olarak değerlendirilir ve ulus arasında sıklıkla uygulanabilmektedir. İster inanalım ister inanmayalım cemiyette misalleri verilebilecek açıklanamamış bir hayli doğaüstü hadise yaşanıldığına inanan insanların varlığı oldukça çoktur. Başka Bir Deyişle buradan da anlaşılacağı üzere sihirlerin yalnızca insanlara değil mekânlara yapılmasının muhtemel olduğu düşünülmektedir. Mekânların nasıl büyülendiği nasıl metotlar kullanıldığı bilinmeyen ancak bugün dahi sihirli olduğuna inanılan bir hayli mekân vardır. Hatta bu stil terkedilmiş bir köşkte perilerin yaşadığını düşünülmektedir. Ya da bazı mekânlara.

Sihirli Mekânlar

Sihirli mekânlar varlıkları ve şehir efsaneleri gibi kulaktan dolma dedikoduların cemiyette aşırıca yer ediniyor olması nedeniyle, bireylerce rağbet gördüğü oldukça net bir gidişattır. Böylesi mekânların şahısların isteklerine arz olması ve temennilerinin karşılanması anlamı taşıyor olması gibi bir hayli ayrıntı bulundurmaktadır. Medyumlar ve sihircilerin büyüleri bozmak için müracaat etilen şahıslar olduğu kadar hakikatinde sihir yaparak insanların paralarını ve umut ettiklerini de suiistimal eden bireylerdir. Bu şahısların insanlar üzerine sihirler yapıldığı kadar mekânlara da sihirler yaptıkları düşünülmektedir. Misalin bir ailenin sıkıntılı olması evlerine ya da bir insanın işlerin yolunda gitmemesi için işyerlerine sihir yapıldığı da genel olarak cemiyette öğrenilenleridir.

Sihir Hakkında Yaşanmış Hadiseler

Anadolu bazı mekânlarda büyülü hadiselerin yaşandığı çokça öğrenilmektedir. Bir Hayliyi haberlere mevzu olmakta ve gazeteciler bu mekânlara giderek araştırma yapmaktadırlar. Her ne kadar doğruluğu kesin olmamak ile beraber bu tip hadiselerin yaşanmışlıkları olduğu söylenmekte ve inanılmaktadır. Doğaüstü hadiseler kategorisi ile değerlendirilen ve inanılan hadiseler silsilesinin varlığı belli çevrelerce kabul edilebilmektedir. Bu mekânlar çoğunlukla kabirlik, türbe, köy gibi mekânlar olmaktadır. Sihir hakkında yaşanmış hadiseler mevzusunda çevremizden bazı hikâyeler dinlememiz muhtemel. Özellikle daha önceki yaşam yerleri ya da köy gibi mesken yerlerinde sihirler ile alakalı çok daha fazla hikâye dinlememiz muhtemel. Sihir yapılması için cinler ile irtibata geçilmesi gerektiği için hakikatinde cinleri yaşamış olduğumuz etraflarda da hür vazgeçmiş oluruz.

Sihir Yapılan Mekanlar ve Tesirleri

Özellikle köy gibi civarlarda yaygın olmasının nedeni ise köy yerlerindeki mesken kumpası ve yaşam biçimi ile alakalıdır. Misalin köy yerlerinde çöpler belediyeler tarafından kumpaslı olarak bir araya gelmez ve cinler çöplü civarlarda olmaktan hoşlanırlar. Tabi bunda köyde yaşayanların sihir ya da eşi olgular ile aşırısıyla uğraşmasının da tesiri oldukça fazladır. Özellikle Anadolu’da sihir ya da sihircilik mevzusunda ismini sıkça dinlediğimiz birden çok köy vardır. Hatta bu köyler zamanla sihir ve sihir yapanlardan dolayı terk edilmiş köyler haline gelmişlerdir.

Geçmiş zamanlarda bu tip sihir vakalarının köylerde yaşanması şehirlerde sihir ya da sihircilik ile uğraşılmadığı anlamına gelmiyor. Fakat sihir ayini cinlerle ortak yürütülen çalışmaların neticeyi olduğu için cinler sihir yapan ya da üzerine sihir yapılan bireyin olduğu etrafa davetli olur ve orada da yaşamaya başlar. Köylerde tuvaletlerin de dışarda olması cinler için özellikle sevilen mekânlardan olması mevzusunda ehemmiyetli bir nedendir. Cinler tuvalet ve banyo gibi yerlerde olmaktan da fazlasını severler. Bir birey üzerine sihir yapıldıysa ve bu birey köyde yaşayan bir bireyse özellikle de dışarıda olan tuvalet için yalnız hareket etmek vaziyetinde olduğundan cinler rahatlıkla manipüle ederek yapılmış olan sihir için görevini yerine getirir. Aynı zamanda sihir yapılması vaziyetinde yeniden cinler ile iş birliği söz mevzusu olduğundan dolayı yeniden köy yerlerinde ahır gibi alanlar cinlerin varlıklarını sürdürmeleri için ideal mekânlardır. Bu gibi nedenlerden dolayı bazı mekânlar daha yoğun biçimde sihrin sezildiği ve çoğu zaman hasar verdiği alanlar olabilir. Sihir ne nedenle yapılırsa yapılsın temelinde cinler ile bağlantı kurmak vardır.

Cinler ise her zaman dayanak etmezler. Hatta bazı vaziyetlerde dayanak ediyor gibi görülüyor olsalar da insanlara psikolojik ve ruhsal hasarlar verebilirler. Özellikle sihir bir ferde değil de bir hane üzerine yapıldıysa evde yaşayan herkesi tesirler. Ev içerisinde tedirginlik, aile fertleri arasında ihtilaflar gibi kasvetler baş gösterebilir.

Muska Sihir Yapmak ve Sihir Bozmak 

Sihir, her vaziyette makûsluk getirmeyebilir de. Bazı vaziyetlerde sihir araları açılmış çiftler için ya da eşler için de yapılabilir. Bu vaziyete de bağlama sihri ya da gideni geri getirme sihri denir. Fakat sihir çok dikkatli olunması gereken bir mevzudur. Öncelikle sihir yapacak bireyin doğuştan gelen bazı psişik kabiliyetlere sahip olması gerekir. Sonrasında da kendisini bazı saklı ilimler ve değişik mevzularda geliştirmesi gerekmektedir. Özellikle sihir yapmak mevzusunda günümüzde çok rakamda dolandırıcılık yapılmaktadır. Sihir yaptırmak isteyen insanların umutsuz ve güç vaziyetteki hallerinden faydalanarak şahısların iyi amaçlarını suiistimal ederek parasal hasılat elde etmek ismine çok rakamda medyumluk iddiasında bulunan şahıslar vardır. Sadece sihir yaptırmak değil sihir bozdurmak da özenli ve ehemmiyetli bilgi ve kabiliyetlere. Sahip olmayı gerektirmektedir. İyi bir medyum emin başlı özellikleri ve yaklaşımları ile diğer sözde medyumlardan ayırt edilebilir. Sihir yapan ya da sihir yapan çok rakamda medyumun kullandığı en ehemmiyetli materyallerden biri de muskadır.

Muska sihir yapmak ve sihir bozmak mevzularında şahısların en çok dolandırıldığı mevzulardır. Zira iyi bir medyum iyi seviyede Arapça ve Osmanlıca dillerini öğreniyor ve yazabiliyor olmalıdır. Muska içerisine yazılacak olan duaları ve ayetleri yanlış yazmak ve yanlış uygulamalar yapmak riskli neticelere de yol açabilir. Tabi bazı sözde medyumlar da muska yazdıklarını iddia etmektedirler, fakat bu medyumlar muskaların içerisine anlamlı olmayan yazılar yazarlar ya da bilgisayardan alacakları çıktıları kullanırlar. Muska yapmanın en ehemmiyetli koşulu muskanın sihir yapan ya da sihir bozan medyum tarafından elle yazılmış olmasını gerektirmektedir.

Bu stil makûs eylemlerden bireyi gözetebilecek en ehemmiyetli mevzu ise Kur’an ı Kerim ayetleri ve sureleridir. Fakat sihre maruz kalmış bireye cinler de müdahalede bulundukları için üzerinde sihir olan birey duaları okumakta zorlanabilir. Zira sihre maruz kalması nedeniyle cinler bu bireyi ruhsal ve psikolojik açıdan manipüle edebilir ve dua okumasına ya da rastgele bir biçimde inanç sistemi içerisindeki uygulamalardan uzak kalmasını sağlar.